Arribem a un acord amb Ibèria per a salvaguardar el handling dins de IAG

El Comitè Intercentres ha votat a favor de la creació d’una nova empresa per a la prestació de serveis d’assistència en terra en els aeroports en els quals Ibèria va aconseguir la llicència i en els 8 on es va perdre.

Durant divendres passat, 2 de febrer, i després d’analitzar la proposta presentada el dia anterior per l’empresa, el Comitè Intercentres ha votat a favor de la creació d’una nova empresa l’activitat principal de la qual serà la prestació de serveis d’assistència en terra tant a tercers com a la pròpia companyia i tant en els aeroports en els quals Ibèria va aconseguir la llicència com en els 8 en els quals es va perdre.

Aquesta empresa pertanyerà 100% al Grup IAG i Ibèria tindrà la majoria de l’accionariat i es crearà sota l’empara de l’article 44 de l’Estatut dels Treballadors el que garantirà el manteniment de les condicions del XXII Conveni Col·lectiu fins a la pèrdua de la seva vigència.

El principi que ha guiat aquest acord ha estat, des del primer moment, salvaguardar aquelles condicions que els treballadors i les treballadores d’Ibèria tenen per sobre de les especificades en el Conveni del sector.

Per tant, aquest acord permetrà que les persones treballadores procedents d’Ibèria, una vegada acabi la vigència de l’actual conveni, mantinguin “ad personam” l’evolució de l’antiguitat, la progressió i la promoció en la nova companyia tal com s’hagués produït de continuar treballant a Ibèria.

De la mateixa manera, aquelles persones procedents d’Ibèria mantindran com a garantia “ad personam”, una vegada acabi la vigència de l’actual conveni, aspectes com els drets en matèria de bitllets tarifa gratuïta i amb descompte, tal com apareixen desenvolupats en el Capítol XII del XXII Conveni Col·lectiu d’Ibèria, i els drets contemplats en la normativa ZED.

Els plusos de nocturnitat i festivitat, el servei addicional de matini, la regulació del plus festiu de nadal, vacances addicionals per antiguitat, retribució flexible i aspectes de l’Acció Social com el Fons Solidari Intern, ENVERA, Junta d’Acció Social, Fons Social de Terra (LORETO), Concert Col·lectiu, la base de càlcul d’aquest concert i la Seguretat Social Complementària també es mantindran com a garantia “ad personam”.

A més, l’empresa ha anunciat una partida econòmica amb la qual negociar un ERE voluntari que afectarà 1.727 persones que tinguin més de 56 anys i que estarà vigent fins al 31 de desembre de 2026.

Finalment també s’ha aconseguit un acord que permetrà mantenir l’estabilitat i desenvolupar la qualitat de l’ocupació en la nova empresa.

CCOO i UGT des del moment en què es van conèixer els resultats dels concursos d’AENA i la greu situació en els quals van col·locar a les persones treballadores han estat treballat intensament a trobar una solució que garantís la supervivència del negoci del handling dins del Grup IAG, sempre amb la mira posada a salvaguardar els drets dels treballadors i treballadores d’Ibèria.

Han estat moments difícils per a tota la plantilla, però el resultat final d’aquest procés entenem que és el millor possible en les circumstàncies en les quals s’ha dut a terme aquesta negociació en la qual, fins i tot, s’ha implicat el Govern, de qui va sortir la proposta sobre la qual finalment s’ha treballat, i les altes instàncies dels nostres dos sindicats.

En els pròxims dies farem una exposició més detallada dels aspectes de l’acord signat.