Sector del handling

Acord en el SIMA per desbloquejar la negociació del conveni

Foto

El passat 20 de juliol, la representació social, CCOO, UGT i USO, i ASEATA hem arribat a un acord en el SIMA per desconvocar la vaga plantejada en el sector del handling.

Com ja us explicàvem en aquesta notícia, en el seu moment es va ajornar la reunió de mediació davant un possible acord en el Conveni sectorial de handling.

Doncs després de tres dies d'intenses negociacions, la patronal ha entrat en raó i s'ha avingut al que exposàvem les tres organitzacions sindicals, tant pel que fa a la inclusió de totes les noves variables plantejades per la part social, com a l'establiment de les garanties per al manteniment dels drets dels treballadors subrogats i les treballadores subrogades, incloent-hi, entre altres salvaguardes, els plusos de meritació mensual en la garantia fixa bruta.

Finalment, ASEATA ha entès que els treballadors i treballadores d'aquest sector no podien continuar penalitzats pel fet de patir un procés de subrogació, la qual cosa desbloqueja la situació que ens va portar a la convocatòria de la vaga, finalment desconvocada.

Queda, d'aquesta manera, desbloquejada la negociació de l'IV Conveni col·lectiu, que haurà de tancar-se, com a màxim, el 30 de setembre del 2018.

CCOO, UGT i USO consideren l'acord molt positiu per seguir treballant en la redacció d'un conveni col·lectiu que estigui a l'altura dels treballadors i treballadores d'aquest sector.

23/07/2018

Serveis a la Ciutadania de CCOO de Catalunya | Avís legal | RSS |