CCOO fa una enquesta a l’afiliació sobre negociació col·lectiva

CCOO de Catalunya consulta a la seva afiliació sobre les prioritats en la negociació col·lectiva

CCOO de Catalunya consulta la seva afiliació sobre les prioritats en la negociació col·lectiva

CCOO de Catalunya ha enviat una enquesta a la seva afiliació amb l’objectiu de construir col·lectivament les propostes del sindicat per a la negociació d’acords amb les patronals. Els resultats de l’enquesta han de servir d’orientació general per a les negociacions dels convenis col·lectius i per a l’Acord interprofessional de Catalunya (AIC), així com d’influència a les negociacions en l’àmbit estatal del Acuerdo de Empleo y Negociación Colectiva (AENC). Aquesta enquesta es va enviar durant el mes de desembre i ja tenim resultats.

L’afiliació de CCOO situa com a prioritats els salaris i la defensa del treball estable i contra la temporalitat injustificada, i l’ús fraudulent de la contractació a temps parcial.

Hi ha un ampli consens, el 90%, a favor de la lluita pels increments salarials per sobre de l’IPC, en funció de la productivitat dels sectors; per la recuperació del poder adquisitiu perdut en els anys de crisi, i per la defensa d’una clàusula de revisió salarial que s’activi en cas que l’evolució de l’IPC i de la productivitat superin les previsions a l’inici del pacte salarial.

Els objectius en la negociació col·lectiva per al proper període estan validats pel compromís de més del 91% de les respostes, que manifesten la seva defensa a totes les taules negociadores i, si cal, es mobilitzarien per aconseguir la recuperació salarial i la millora de les condicions laborals.

Altres millores de les condicions laborals que se situen amb força a l’enquesta són:

– La regulació del temps de treball per a una vida més plena, compatible amb la vida familiar i la vida social, i la lluita per la igualtat de gènere amb mesures i plans d’igualtat de qualitat per erradicar la bretxa salarial.

– La regulació de les subcontractes i les empreses multiserveis i la protecció de la salut i la vida de les persones treballadores.

– El control de la jornada diària, i els problemes relacionats amb la flexibilitat, l’excés de jornada i el dret a la desconnexió amb l’ús de noves tecnologies i el teletreball.

– La sostenibilitat ambiental i la mobilitat, així com la formació professional.

Trobareu tota la informació detallada en els resultats de l’enquesta sobre negociació col·lectiva