CCOO, contra la precarització a l’empresa pública Correos Express

L’empresa pretén externalitzar els treballs de sortides de client (operacions de magatzem) al centre de Coslada-Madrid.

Malgrat que durant el 2016 l’empresa ha tingut substanciosos beneficis, s’escuda en què per dependre dels pressupostos generals de l’Estat té tutelada la contractació i, per tant, ha d’abaratir costos, externalitzant la seva activitat pròpia.

La representació de CCOO, majoritària a l’empresa, sospita que aquesta acció és el principi d’una política de privatització de serveis i ubicacions, que ja té precedents en altres centres en menor mesura (Vitòria, Las Palmas, Bilbao, València i Saragossa) i, en el seu moment, la subcontractació de tots els conductors.

Al Baix Llobregat l’empresa té ubicat el centre de Correos Express a Sant Boi de Llobregat.

CCOO acudirà a les instàncies judicials que consideri oportunes per frenar aquesta situació, a més de plantejar una sèrie de mobilitzacions encaminades a evitar la precarització del treball en aquesta empresa pública.