CCOO celebra el Dia de la Visibilitat Lèsbica 2017

Demà dimecres, 26 d’abril, amb lectura de manifest a les 12.00 hores a la seu del sindicat a Barcelona

Fem una crida per seguir reclamant l’espai que ens correspon com a dones lesbianes en tots els àmbits socials, espais que se’ns segueixen negant, perquè la nostra existència es relega a un segon pla. Així mateix, volem denunciar la lesbofòbia social existent, que comporta un tracte vexatori tant físic com verbal pel sol fet de ser dones amb una determinada orientació sexual.

Sent visibles i lluitant, pas a pas, totes guanyem: guanyem en referents i guanyem en drets, com ha passat amb el dret a la reproducció assistida, negat de manera sistemàtica a les dones lesbianes o sense parella en virtut d’un ordre ministerial des de novembre de 2014 i que s’ha anat restablint en algunes comunitats autònomes com Catalunya i Madrid.

No obstant això, segueix sent necessari exigir que hi hagi protocols i formació específica en salut per al personal sanitari i que l’atenció sexual sigui diferenciada de l’atenció reproductiva.

Hem de lluitar contra les situacions de lesbofòbia, discriminació i assetjament que encara es donen en els àmbits laborals, per a això l’FSC-CCOO exigeix ¿¿formació i sensibilització sobre diversitat sexual i de gènere, adreçada a treballadors i treballadores en general i específicament als qui, per les seves funcions, han d’atendre dones lesbianes. Així mateix, l’FSC-CCOO exhorta la negociació de protocols d’actuació contra l’assetjament per raó d’orientació sexual, identitat i expressió de gènere.

Des de l’FSC-CCOO veiem molt necessari abordar la necessitat de protecció de les dones grans lesbianes, per la qual cosa cal sensibilitzar al personal de les institucions geriàtriques, a fi que no hagin de tornar de nou a l’armari.

Tot això sense oblidar-nos del que encara passa fora de les nostres fronteres. Creix la nostra indignació per la persecució que pateixen les dones lesbianes -de vegades fins a la mort-, a les quals se’ls apliquen, fins i tot, “violacions correctives”.

Des de l’FSC-CCOO veiem amb indignació i exigim actuacions contundents dels Organismes Internacionals davant el que està succeint a la República de Txetxènia, on han obert un camp de concentració per a homosexuals en unes antigues instal·lacions militars, que el mateix president txetxè les ha visitat dient que el seu objectiu és “netejar” el seu país de gent que no tingui “l’orientació sexual tradicional”. Aquestes declaracions i actuacions són un gravíssim delicte d’odi contra el qual hem de lluitar, clamant des una condemna internacional i l’articulació de procediments per acabar amb tan injustos actes de barbàrie inhumana.

Des de l’FSC-CCOO volem fer una menció especial a les dones de diferents àmbits públics com l’esport, el món del cinema, l’espectacle, la literatura, que han decidit sortir de l’armari i servir com a referent a altres dones, donant normalitat al que hauria ser normal.

L’FSC-CCOO vol una societat diversa i plena, plena de drets, plena d’igualtats i sobretot plena de llibertat, llibertat per poder estimar com i a qui vulguis, amb lleis que garanteixin una igualtat real en tots els àmbits de la nostra vida.

Perquè no és només la lluita d’un col·lectiu: és la lluita de tota la societat que creu en aquesta llibertat per poder ser visibles.

Per tot això, l’FSC-CCOO vol fer una crida perquè tots els dies siguin VISIBLES, per una societat de persones diverses, però iguals en drets, per poder mostrar l’orgull de ser DONES i de ser LESBIANES.

Al llarg del matí de demà, dimecres, 26 d’abril, hi haurà un punt d’informació de l’Àmbit LGTBI de CCOO al vestíbul de la seu del sindicat a Barcelona (Via Laietana, 16, planta baixa) i a les 12.00 hores es farà lectura del manifest commemoratiu per aquest 2017.

Podeu trobar a internet el manifest de CCOO en el Dia de la Visibilitat Lèsbica 2017: