Sector de la Intervenció Social

CCOO lamenta que Benestar Social deixi de pagar aquest mes els serveis residencials per a menors en situació de risc

L’anunci del Departament de Benestar Social i Família de la Generalitat de no pagar la meitat de la nòmina d’aquest mes a algunes entitats dependents de la Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència (DGAIA) ha alertat els treballadors i treballadores dels centres residencials per a menors en situació de risc, per la possible afectació que pugui derivar-se'n en les seves condicions de treball.

Mentre la Generalitat anuncia que només escollirà les entitats “amb més poder econòmic”, els centres viuen el dia a dia amb incertesa i expectació a l’espera de notícies favorables.

I, en aquest sentit, els treballadors i treballadores tornen a viure moments de tensió ja viscuts a l’agost del 2012, quan a causa de l’impagament sofert per les entitats, van veure com deixaven de cobrar part dels seus salaris.

Des del Sector de la Intervenció Social de CCOO manifestem el nostre desacord amb els criteris de la Generalitat per fer front a la seva situació de manca de liquiditat, que afecten els serveis destinats a atendre la població més vulnerable, així com denunciem la manca d’interlocució amb les centrals sindicals en aquells aspectes que afecten les condicions de treball legítimament acordades a través de la negociació col·lectiva.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 25 de setembre de 2014