Tot el que et cal saber de MUFACE si acabes d’arribar al funcionariat

Què és MUFACE?
És la Mutualitat general de Funcionaris Civils de l’Estat.
Ofereix prestacions sanitàries i socials i assistència sanitària.

Tinc l’obligatorietat de pertànyer a MUFACE?
Quan una persona és nomenada funcionària en pràctiques o de carrera automàticament queda afiliada a MUFACE. L’única manera de no ser-ho és renunciant a ser funcionària de carrera.
L’afiliació a MUFACE continua mentre es mantingui la condició de persona funcionària i també després de la jubilació.

Com es trien les entitats mèdiques?
Un cop dins de MUFACE, s’ha de triar l’entitat mèdica que prestarà l’assistència sanitària. S’hi poden incloure persones beneficiàries.
Abans de començar el curs es rep un correu de MUFACE amb informació de com fer-ho.

Entre quines entitats es pot optar?
Seguretat social (no canvia res del que es tenia com a personal interí. Es mantenen les visites, la meva salut, metges de referència… que es tenien abans).
Mútua concertada. Actualment, hi ha concert amb Adeslas, Asisa i Dkv. Important: els quadres mèdics d’aquestes entitats no són els mateixos si es contracten de manera particular o sota la mutualitat de MUFACE.

Es pot canviar d’entitat mèdica?
Període ordinari: únicament durant el mes de gener (sense haver de justificar la raó).
Període extraordinari: en qualsevol moment però només en els casos de canvi de província de domicili, raons mèdico-hospitalàries i acord entre les entitats implicades.

Com es gestiona el permís de maternitat/paternitat?
No el gestiona MUFACE sinó l’òrgan de personal del Servei Territorial o Consorci d’Educació de Barcelona.

Quines prestacions sanitàries i socials tenen?
Algunes prestacions són: Prestacions oculars, Prestacions dentàries, Material protèsic, Subsidi de jubilació, en casos concrets, Prestacions del Fons Especial
Ajuts de protecció sociosanitària, Ajuts assistencials, Beques estudi mutualistes, Subsidi defunció / ajut sepeli…

Com es tramiten les baixes mèdiques?
Un cop dins de MUFACE les baixes mèdiques es tramiten de manera diferent a la de la Seguretat Social ordinària:

  • Els comunicats de baixa mèdica s’han de descarregar del web de MUFACE i portar a la consulta mèdica.
  • Els comunicats tenen tres còpies. La persona mutualista ha de presentar dos exemplars al centre de treball: un per al servei de personal i un altre per tal que el Servei de Personal el trameti a MUFACE.
  • El comunicat de baixa es presentarà el dia hàbil següent de l’emissió del comunicat pel facultatiu al centre de destinació, excepte en períodes de vacances, quan s’enviarà al Servei Territorial o Consorci d’Educació de Barcelona.
  • A partir del dia 91 d’una baixa per incapacitat temporal (IT) s’ha de solicitar a MUFACE el subsidi per IT. Es cobrarà el 100% però en dos pagaments, un per part del Departament d’Educació i un altre per part de MUFACE.

Com es gestionen les receptes?
Totes les persones de MUFACE paguen un 30% dels medicaments receptats durant tot el temps de la seva afiliació.
Les persones que han triat Seguretat Social tenen recepta electrònica en la majoria de casos.
Les persones que han triat entitat mèdica privada necessiten el talonari de receptes de MUFACE, aquest s’ha de demanar.
Només els facultatius del quadre mèdic de l’opció triada poden fer prescripcions utilitzant aquest document oficial.

Tinc targeta sanitària?
Un cop dins de MUFACE cal renovar la targeta sanitària de la seguretat social (fins i tot si s’ha triat entitat mèdica privada).
Les persones que han triat entitat mèdica privada tindran una targeta d’aquesta entitat.
La targeta sanitària europea s’ha de demanar a MUFACE.

Què és el document d’afiliació?
Acredita la condició de persona afiliada a MUFACE i dels beneficiaris. Es pot sol·licitar telemàticament.

Contacte per triar l’entitat d’assistència sanitària (seguretat social o entitat privada), fer sol·licituds i tràmits: https://www.muface.es/muface_Home/ca/muface_Index.html

Per fer tràmits electrònicament cal tenir certificat digital, DNIe o Cl@ve.

En cas de consultes concretes cal contactar amb el servei d’atenció al mutualista.