La concertada, més a prop de recuperar les pagues robades

La pressió sindical torna a donar
els seus fruits

El passat dimecres, 20 de gener, el Parlament de Catalunya va aprovar una Resolució, presentada conjuntament per tots els grups parlamentaris, en relació al retorn dels drets econòmics i laborals dels treballadors i treballadores de la Generalitat i, en conseqüència, també de tots els que treballem a la concertada, per la qual:
  • Es garanteix el cobrament del que resta pendent de la paga de 2012 en els exercicis pressupostaris 2016 i 2017 i, com a data màxima de percepció, el 31 de març de 2018.
  • Deroga de forma gradual l’Acord de Govern per eliminar l’aplicació del descompte del 5% perquè es cobri la paga íntegra.
  • El Govern no aplicarà noves mesures per limitar el dret a percebre la paga extra del 2012.
  • Obliga a la Mesa General de la Funció Pública a establir un calendari de negociació per a la recuperació de les pagues del 2013 i 2014, així com de la resta de drets arrabassats el 2012. Recordem que entre aquests drets arrabassats hi ha el premi de jubilació de pública i, en paral·lel, el premi de fidelitat a la concertada, i l’exigència de computar 9 anys per a meritar el primer estadi.
No han estat petites accions sectorials i anecdòtiques, com alguna recollida de signatures, les que han portat fins l’aprovació d’aquesta resolució. Ha sigut la pressió dels i les representants sindicals de tota l’àrea pública, amb CCOO al capdavant, la què ha estat útil per defensar col·lectivament els nostres drets laborals. Han estat mesos de tancades, concentracions i pressions a les diferents meses negociadores que ara comencen a donar fruits. Queda patent la importància d’un sindicat com CCOO que està present tant al sector de la concertada com al de l’ensenyament públic per poder defensar els drets dels treballadors i treballadores de les escoles concertades.
CCOO valorem aquesta resolució com un pas endavant en la recuperació dels nostres drets. Demanem una reunió urgent de la Mesa General de la Funció Pública per desenvolupar i concretar la seva aplicació i, de manera paral·lela i sense dilacions, una reunió amb la Direcció General de Centres Privats per a la immediata aplicació als treballadors i treballadores de la concertada.
Lamentem que el Govern anterior no hagués atès les nostres demandes i demanem a l’actual Govern un canvi d’actitud, en el fons i en les formes, per millorar les condicions econòmiques, laborals, professionals i socials del personal de la Generalitat i, de la mateixa manera, de tots els què treballem a les escoles concertades.

Llegeix i descarrega aquí el Full d’Actualitat (pdf)