Increment salarial pels docents de concertada

Increment salarials pels  i les docents de concertada

El passat 20 de gener es va publicar al DOGC el Decret Llei 1/2016, de 19 de gener, que recull l’aplicació de l’increment retributiu d’un u per cent per al personal del sector públic de la Generalitat de Catalunya per al 2016.
Els imports dels mòduls econòmics dels centres educatius privats concertats corresponents a despeses de personal establerts a l’annex 1 de la Llei de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2015 s’incrementen també un 1 %, amb efectes de l’1 de gener de 2016. En conseqüència l’increment salarial té una repercussió directa sobre tots el docents que presten serveis en nivells concertats, independentment de si estan a pagament directe o a pagament delegat. La previsió es que a la nòmina de febrer s’incorporin els increments corresponents als dos primers mesos de l’any.
Des de fa 6 anys els nostres sous han estat congelats i retallats. L’efecte de la inflació ens ha anat empobrint una mica més any rere any fins al punt que hem sofert una pèrdua de poder adquisitiu de aproximadament un 25% durant tot aquest període.
La vinculació de les nostres taules salarials als pressupostos de la Generalitat va suposar la renúncia a negociar de manera col·lectiva les nostres retribucions econòmiques, de manera que l’increment actual de l’1% no ha estat pactat enlloc amb els representants sindicals del sector. Els docents de la concertada, tant si estem a pagament delegat com a pagament directe, cobrem (o no) en funció del que dicta un tercer, en aquest cas l’Administració, sense possibilitat de intervenir-hi.
CCOO treballarem per revertir aquesta situació i aconseguir que el dret de Negociació Col·lectiva estigui presents a tots els àmbits del conveni.

CCOO DEFENSEM ELS TEUS DRETS. VINE I PARTICIPA

Llegeix i descarrega aquí el Comunicat (pdf)