El Tribunal Suprem reconeix el dret a cobrar el #PremiFidelitat dels docents que acomplissin les condicions a 13 d’abril de 2012

El 28 de febrer de 2012, la Generalitat va decidir suspendre unilateralment el pagament del Premi de Fidelitat als docents de la concertada. Posteriorment, el 13 d’abril del mateix any va publicar l’Acord de Govern 26/2012 que recollia la suspensió del seu abonament.
Entre aquestes dues dates, uns 400 docents van sol·licitar el pagament del Premi de Fidelitat que els pertocava i se’ls va denegar. Els sindicats vam recórrer i vam guanyar judicialment el dret que aquestes persones tenien a percebre’l però la Generalitat va presentar recurs.
Ara, la Sala Quarta del Tribunal Suprem acaba d’emetre una sentència que reconeix el dret a cobrar aquest concepte a tots aquells treballadors i treballadores que en data 13 d’abril de 2012 reunien els requisits i van sol·licitar-ho. D’aquesta manera desestima el recurs de cassació presentat per la Generalitat de Catalunya.
CCOO exigim al Departament d’Ensenyament l’aplicació immediata de la sentència i que aboni a les persones afectades les quantitats corresponents.
CCOO sempre ens hem posicionat en contra de la suspensió del Premi de Fidelitat al X Conveni. Recordem, tal com diu la sentència, que els concerts educatius contemplen una sèrie de conceptes per abonar, entre ells “las cantidades pertinentes para atender al pago de los conceptos de antigüedad del personal docente de los centros privados concertados…”.
És a dir, aquest concepte està recollit en els les quantitats que anualment les escoles reben de l’Administració pel fet d’estar concertades. Aleshores, quins són els motius que van portar les direccions de la resta d’organitzacions sindicals a prendre la decisió de suspendre el seu cobrament amb caràcter retroactiu? Perquè se´ls ha negat el dret als companys i companyes que l’havien d’haver cobrat després del 13 d’abril de 2012, un cop ja estava meritat?
CCOO no renunciem a la percepció d’aquest concepte retributiu i continuarem defensant el seu abonament

Llegeix i descarrega aquí el comunicat (pdf)

Llegeix i descarrega aquí el text de la sentència (pdf)