Reunió de la Comissió Negociadora del Conveni de Residències, Centres de dia i Llars per a l’Atenció de Persones amb Discapacitat Intel·lectual

El passat dimarts, dia 6 de juliol, vam tenir reunió de la Comissió Negociadora del Conveni de Residències, Centres de dia i Llars per a l’Atenció de Persones amb Discapacitat Intel·lectual.

En aquesta reunió les patronals ens van presentar la seva proposta econòmica d’increment salarial per l’any 2023. Les patronals ens han proposat un 80% de l’increment del mòdul pel salari base. Aquesta proposta es del tot inassumible per la part social.

CCOO i UGT hem transmès a les patronals de manera clara i contundent que l’increment salarial te que tindre la mateixa proporcionalitat que el percentatge de l’increment de la tarifa pública en els dels seus mòduls. Per tant ha de revertir de manera íntegra en el salari de les persones treballadores, inclosos els complements salarial dels conveni. El Departament incrementarà el preu del modul que reben en un 4% per tant hem demanat que els salaris augmentin en la mateixa proporció. Heu de saber que aquest increment de mòduls és una conseqüència directa de l’Acord sectorial de bases per a la construcció d’un sistema de serveis socials propi de Catalunya subscrit per la Conselleria de Drets Socials, les patronals i els sindicats UGT i CCOO.

Entre altres qüestions, ambdós sindicats també vam manifestar que el plus de cap de setmana s’ha d’abonar des del primer dia que es treballa i no com es fa actualment, a dia d’avui els dos primers dies de cap de setmana es realitzen sense cobrar el complement, sent aquest un motiu mès pel que no troben gent per treballar els caps de setmana. La patronal s’ha mostrat en aquest apartat disposat a parlar-ne.

CCOO i UGT vam comunicar a les patronals que qualsevol proposta per sota d’aquests criteris ens abocarà a una situació de bloqueig i conflicte. Les persones treballadores del sector ja hem patit prou. És el moment de recuperar salaris i anar tots en la mateixa direcció.

Cartell Unitari Lleure Setembre 2021