INFORMACIÓ DE LA TAULA NEGOCIADORA DE RESIDÈNCIES, CENTRES DE DIA I LLARS RESIDÈNCIES PER A L’ATENCIÓ A PERSONES AMB DISCAPACITAT INTEL·LECTUAL

Reunida el dia 14 de setembre de 2023 la Taula Negociadora del “X conveni col·lectiu de Residències, Centres de dia i Llars Residència per a l’atenció de persones amb discapacitat intel·lectual” amb la idea d’intentar aconseguir un acord per al 2023, no ha estat possible.

Les Patronals (DINCAT i L’Agrupació Catalana de Centres per a Persones amb Discapacitat Intel·lectual de Catalunya), no volen acceptar la proposta feta pels sindicats d’increment lineal (molt més justa per a les categories més empobrides del nostre conveni). Entre altres qüestions, i com a meta, pretén a més treure de qualsevol mena d’increment salarial el complement d’antiguitat, quan ja està topat en el seu nombre de triennis a percebre.

D’altra banda, tampoc volen assumir un acord que reflecteixi el compromís que en el pròxim conveni (deixem marge en la seva aplicació) el complement de cap de setmana es pagui des del primer dia treballat, ni tan sols sense fixar una quantitat econòmica (possibilitat de pactar-la després).

Des de les dues organitzacions sindicals hem intentat, després de diversos recessos, buscar diferents fórmules, però la Patronal sembla tenir un només objectiu, que el 4% que la Generalitat ha assumit amb ells, no reverteixi íntegrament en les treballadores i els treballadors.

La seva última oferta és del 3,7% en salari base i complements a excepció del d’antiguitat… i res més. I això durant l’any en què, a més, rebran un 2% addicional pels increments en despeses energètiques.

Esperem que reconsiderin la seva proposta i valorin als seus professionals com es mereixen. Sobretot, després de veure el sobreesforç de totes les persones treballadores durant la pandèmia, que ara semblen no recordar. Tenim una nova reunió de Taula Negociadora per al pròxim dia 28 de setembre.

Des de CCOO i UGT en cas de no aconseguir un acord en la següent reunió convocarem una assemblea conjunta per a iniciar mobilitzacions.
Us continuarem informant.

Part Social de la Taula Negociadora.