Proves de competència a l‘escola concertada

Benvolguts i benvolgudes companys/es,

A conseqüència de l’augment de càrrega laboral que estan suposant per als docents les proves de competències de 4t de Primària i 2n d’ESO als centres concertats, des de CCOO volem manifestar que les escoles concertades tenen mecanismes per compensar els i les treballadores que es facin càrrec de vigilar i/o corregir aquestes proves.

Així:

1) La vigilància de les proves hauria de fer-se dins de la jornada lectiva del professorat.
2) Si la realització d’aquestes suposés un augment de jornada lectiva per als docents, aquest augment no pot ser a voluntat de l’empresa i és competència del docent acceptar o no fer aquestes hores lectives addicionals.
3)En el cas d’acceptació aquestes hores addicionals haurien de ser compensades al treballador/a econòmicament, a preu d’hora lectiva ordinària, per part de l’empresa.

Cal recordar que les escoles reben, de pagament delegat, una partida econòmica de despeses de funcionament per fer-se càrrec d’incidències com aquesta.

4) Les hores de correcció haurien de ser dins de la jornada laboral i no han de suposar un excés de feina per al docent. És a dir, en els períodes de realització de les proves, les escoles hauríen d’habilitar la jornada dedicada a reunions de claustre o de departaments perquè el professorat pogués tenir temps per corregir.
5) També, es podria reduir la càrrega lectiva dels correctors/es per facilitar la realització d’aquesta feina dins de la jornada laboral.