CCOO volem un Conveni del Bressol ja !

Avui, dia 4 d’abril, CCOO Educació hem fet una petició formal i expressa a les patronals i el sindicats legitimats per a la negociació per tal que definim d’una vegada el I Conveni de les Escoles Bressol de Catalunya. Aquí podeu llegir-la.

Aquesta és una reivindicació històrica que CCOO Educació hem defensat en solitari des de fa molts anys. Les raons són senzilles: d’una banda, és la manera de tenir un conveni que s’ajustaria més i millor a la realitat laboral i econòmica (en termes de salari, regulació de la jornada, etc.) de les treballadores del sector a Catalunya; d’altra banda, un conveni a Catalunya milloraria de manera immediata les condicions laborals d’un conveni estatal que està bloquejat des de fa molts anys per les patronals d’àmbit estatal.

Aquesta solució d’un primer conveni, a més, és fàcil i només requereix voluntat de les parts: de la resta de sindicats legitimats per a la negociació (USOC i UGT) i de les patronals catalanes. Encara més, tal com estableix l’Estatut del Treballador les parts estan obligades a seure’s i negociar un nou conveni.

Finalment, CCOO aprofitem aquest missatge per fer una nova crida, ara pública, a les patronals i a la resta de sindicats per a la constitució de la comissió negociadora d’un nou conveni de les escoles bressol d’àmbit català.

Des del sindicat apostem per una solució real al conflicte que pateix el sector des de fa anys, i això passa per articular la negociació col·lectiva mitjançant un conveni i, per tant, per millorar i dignificar d’una vegada les condicions laborals i socias de les treballadores d’Escoles Bressol.