NEGOCIACIONS A LA SANITAT CONCERTADA

La patronal ha denunciat el I Conveni de Centres Sociosanitaris i s’hauran d’iniciar negociacions. També s’iniciaran negociacions per al conveni de la XHUP o del SISCAT. CCOO treballarem durant la negociació per aconseguir les millors condicions laborals per a tot el personal del sector. No serà fàcil perquè la situació no ho és i les organitzacions patronals se senten enfortides gràcies a les eines que els ha donat la reforma laboral. Ara més que mai serà necessari que a la negociació anem amb el recolzament de tots els treballadors i el màxim d’unitat sindical possible.

Lamentablement, el sindicat Metges de Catalunya ha iniciat una campanya contra els sindicats de classe. Cap novetat. Ho fa cada vegada que ensuma la possibilitat d’una negociació a la sanitat concertada que pugui acabar en un conveni sectorial. Un conveni sectorial que garanteixi unes condicions de treball dignes per a tots els treballadors de la sanitat concertada els allunya del seu veritable objectiu, que és aconseguir un convenifranja només per als metges. Aquesta i no altra és la raó per la qual MC no ha firmat cap dels set convenis de la XHUP. Per això ja estan fent el que han fet sempre: posar dificultats i buscar enfrontaments entre sindicats i treballadors que impedeixin la signatura d’un conveni.