CCOO denuncia que les empreses del sector de la Dependència no abonen al seu personal els increments salarials pactats en conveni

La Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris de CCOO (FSS-CCOO) està vigilant de manera exhaustiva a les empreses que operen en el sector de les cures, de la dependència, per a destapar a aquelles que no apliquen la sentència de l’Audiència Nacional, que estableix un increment salarial del 6,5% des de gener de 2022, en aplicació dels acords en el conveni col·lectiu, signat en exclusiva per CCOO.
Per a aquest sindicat és absolutament injustificable l’actitud menyspreable d’un important nombre d’empreses que ni tan sols han actualitzat les nòmines amb l’increment del 6,5%, sent a més més d’un 80% d’aquestes les que no han abonat els endarreriments des de gener d’enguany.

La FSS-CCOO torna a denunciar la situació de precarietat en la qual es troben les treballadores del sector de les cures, que es ve arrossegant des de l’any 2020, des que es mantenen en congelació salarial. Encara aplicant la pujada salarial del 6,5% a la qual obliga la part dispositiva de la Sentència de l’Audiència Nacional, hi ha grups dins del Conveni que no aconsegueixen l’SMI, la qual cosa unit a l’alta inflació propícia el brou de cultiu perquè aquestes treballadores, en un intent de poder suportar l’increment del cost de la vida, fugin cap a altres sectors amb condicions més favorables, una major seguretat i una millor qualitat de vida.

CCOO està fent un exhaustiu treball de vigilància en les empreses que operen en el sector de les cures per a destapar a aquelles que no apliquen l’increment salarial del 6,5% en tots els conceptes salarials des de gener de 2022, en aplicació dels acords en el conveni col·lectiu, signat en exclusiva per CCOO.

Per a aquest sindicat, és absolutament injustificable l’actitud menyspreable d’un nombre rellevant d’empreses que ni tan sols han procedit a actualitzar les nòmines amb l’increment del 6,5%, sent una immensa majoria les que no han abonat els endarreriments des de gener d’enguany (més del 80%). Hi ha empreses que depenent del marc geogràfic han actuat de forma diametralment oposada, des del manteniment de la congelació salarial fins al compliment de la sentència amb la pertinent actualització salarial i el pagament dels endarreriments des de gener.

Des de la FSS-CCOO també es denuncia la situació en els últims mesos dels sectors que es regeixen per contractacions amb les administracions públiques (ajuda a domicili, teleassistència, etc), per les dificultats per a contemplar els increments salarials del 6,5% en els plecs de condicions, ja que, per la negativa de FED a signar les taules en el marc de la comissió paritària, aquestes no poden ser publicades i, per tant, no són repercutides en els plecs de condicions.

El pròxim 28 de setembre, l’Audiència Nacional ha citat a les parts davant la sol·licitud d’execució de sentència presentada per CCOO. Aquest sindicat espera que siguin estrictes i actuïn en conseqüència al que falla en la seva sentència, en la qual condemna a les patronals per temeritat, la mateixa que continuen mantenint en negar-se a executar la sentència que els obliga tant a elles com a les empreses que representen a augmentar el 6,5% en tots els conceptes salarials.

Llegeix notícies relacionades

L’Audiència Nacional dona la raó a CCOO i reconeix l’increment salarial del 6,5% per a les treballadores de la Dependència

La Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris de CCOO (FSS-CCOO) celebra que avui, 22 de juny, l’Audiència Nacional ha donat la raó a CCOO i reconeix l’increment salarial per a les treballadores i treballadors del sector de l’Atenció a la Dependència: centres de dia, residències, teleassistència i ajuda a domicili. Aquest Tribunal considera en la seva sentència que els seus salaris han d’incrementar-se un 6,5% (en compliment del VII Conveni col·lectiu signat en solitari per aquest sindicat) i a més imposa a cadascuna de les patronals una sanció de 1.000 euros per conducta processal temerària.