CCOO denuncia incompliments dels acords a la Fundació Casa Asil de Sant Andreu del Palomar

Malgrat els esforços de la plantilla

La Fundació Casa Asil de Sant Andreu del Palomar de Barcelona, és una Fundació Privada fundada l’any 1865, que com a activitat a part de serveis d’educació a infants i a joves, ofereix atenció a les persones grans des del seu origen, i és en aquesta activitat on hi ha l’origen dels conflictes laborals.

Com a Conveni ens veníem regint pel Conveni de la Sanitat Privada, però arrel de la Reforma Laboral, van aprofitar per aplicar a les noves contractacions el Conveni Estatal de la Dependència, després d’una llarga i dura oposició amb el Comitè d’empresa que van finalitzar amb un Tribunal Laboral de Catalunya l’octubre de 2012. La durada d’aquest acord havia de ser fins el desembre de 2015.

A banda d’aplicar aquest el Conveni Estatal de la Dependència (amb condicions molt precàries), també es va ampliar la jornada en 53 h anuals per al torn de dia i en 78h per al torn de nit, i congelació salarial.

A canvi de tots aquests empitjoraments de les condicions laborals, l’empresa es compromet a mantenir l’ocupació i la qualitat assistencial i que s’aplicarien les puges salarials contemplades al conveni.

Durant aquest temps, l’empresa millora els seus beneficis, fa importants inversions i contracta alts càrrecs, i és quan el comitè d’empresa exigim la part de l’acord a què l’empresa es va comprometre, però només trobem rebuig per contesta.

En l’actualitat portem un any emplaçant al Patronat a complir i fent-los saber que les treballadores hem estat un exemple de professionalitat a l’hora d’assolir els nous reptes que se’ns han plantejat, com ara, el projecte “Com a casa”. I davant la seva negativa rotunda, hem iniciat les reivindicacions, i és per això que cada dilluns i cada dijous de 13.30h a 16.00h sortim al carrer per reclamar l’inici d’unes noves negociacions i recuperació dels drets laborals.