Pas endavant en el procés de reindustrialització de Bosch a Lliçà d’Amunt

CCOO valora positivament l’elecció de projecte industrial que ha fet la plantilla i espera que aviat es pugui tancar un acord entre les parts

El procés de reindustrialització de la planta de Bosch Sistemas de Frenado, de Lliçà d’Amunt, fa un pas endavant. Els treballadors i treballadores han votat aquest 24 de maig els tres projectes que s’han presentat a la mesa de reindustrialització per donar un nou futur a les instal·lacions de la factoria vallesana per escollir la que consideren com a millor opció per fer-ho.

La proposta escollida per  la plantilla ha estat la presentada per l’empresa Barat Alte, que ha aconseguit 117 vots a favor (un 93,5 %), amb una participació de prop del 70 % en la votació. La plantilla també ha votat si volia incorporar-se o no al nou projecte industrial que es quedi amb la fàbrica de Bosch. 113 persones han votat que sí.

CCOO valora positivament la decisió de la plantilla i espera que les parts arribin a un acord al més aviat possible en la negociació que s’ha d’iniciar a partir d’ara entre la direcció de Bosch i la de Barat Alte per reindustrialitzar les instal·lacions de Lliçà d’Amunt. Un acord que haurà de garantir les condicions que s’han plantejat en la mesa de reindustrialització i que ha de permetre salvaguardar part de l’ocupació actual. CCOO vetllarà perquè en aquest procés es garanteixi la màxima ocupació possible.

Barat Alte és una empresa de capital francès del sector del metall que es dedica a la fabricació de material ferroviari rodant. El projecte industrial que ha presentat preveu donar feina a 60 persones, que s’anirien incorporant entre setembre d’enguany, data prevista per a l’inici de  l’activitat, i el desembre de 2024. També es crearà una bossa de treball, en la qual tindran prioritat els treballadors de Bosch, per si hi ha un increment de l’activitat que comporti la creació de més llocs de treball. La inversió prevista és d’entre 5 i 6 milions d’euros.