Qui som CCOO d’Indústria

CCOO d’Indústria de Catalunya som la federació del sindicat que agrupem els principals sectors industrials del país i els sectors del camp. Representem els interessos de més de 573.700 treballadors i treballadores, repartits en 39.859 centres de treball, dels quals més del 80 % són petites i mitjanes empreses.

Treballadors Empreses Ccoo Industria 2021

CCOO d’Indústria tenim 40.320 persones afiliades, a data 31 de desembre de 2021. També tenim 7.345 delegats i delegades, que representen el 47,78 % del total de la representació als nostres sectors, situant-nos com la primera força sindical als sectors d’activitat que representem.

Afiliacio Ccoo Industria 2021
Representacio Ccoo Industria 2021

Compromisos

Entre els compromisos assumits en el nostre 3r Congrés, destaquen:

• Com afrontem els reptes de futur de la indústria (digitalització, indústria 4.0, mobilitat sostenible…) i el necessari canvi de models productiu i energètic en què estem immersos, garantint una transició justa per a les persones treballadores.
  • Exigim al Govern la renovació i el desenvolupament del Pacte Nacional per la Indústria i l’impuls de polítiques que permetin defensar el teixit industrial del nostre país i la seva ocupació.
  • Continuarem treballant per seguir avançant en matèria d’igualtat, per posar fi a les desigualtats i a la bretxa salarial per raó de gènere.
  • Seguirem lluitant per erradicar la precarietat laboral als nostres sectors, denunciarem les males praxis laborals i defensarem unes condicions de treball dignes i uns salaris que garanteixin el poder adquisitiu de les persones treballadores.
  • Reforçarem el caràcter sociopolític del sindicat més enllà del centre de treball: assumim la defensa de tot allò que ens afecta com a persones treballadores dins i fora de l’empresa.
  • Adaptem la nostra organització per ser més útils i eficaços per a les persones a les quals representem, fent una aposta pel sindicalisme de proximitat.

Pla d’acció del 3r Congrés de CCOO d’Indústria (en català)
Plan de acción del 3er Congreso de CCOO de Industria (en castellano)

On ens confederem?

CCOO d’Indústria de Catalunya estem confederats a CCOO de Catalunya i a la federació estatal de CCOO de Industria, que alhora estan confederades a la CS de CCOO que, al seu torn, està afiliada a la Confederació Europea de Sindicats (CES) i a la Confederación Sindical Internacional (CSI). En l’àmbit internacional, estem integrats a IndustriALL i participem de les activitats d’aquestes organitzacions sindicals internacionals per construir un sindicalisme europeu i coordinar-nos i exercir la solidaritat amb tots els sindicats dels sectors del nostre àmbit al món.

També estem afiliats a Global Union, UITA i EFFAT a través de la federació estatal de CCOO d’Indústria.