Les persones que treballen als escorxadors d’aus i conills tindran la seva pujada salarial

Un acord provisional permetrà incrementar les nòmines un 10,4 %

La pujada serà de més de 1.800 euros a la categoria més comuna. Arribarà als 2.600 quan el Suprem ratifiqui la sentència que va guanyar CCOO. L’altre sindicat va estar disposat a perdre aquesta quantitat

L’acord provisional que ahir va assolir la comissió negociadora del Conveni d’escorxadors d’aus i conills permetrà que els i les treballadores cobrin la pujada salarial que encara els deuen les empreses. Per evitar que el conflicte es tornés a judicialitzar, CCOO va pactar un increment brut del 10,4 % i va acordar que els endarreriments s’abonin en dos pagaments, amb una pujada del 5,5 %. Quan el Suprem ratifiqui la sentència de l’Audiència que va donar la raó a CCOO, es recalcularan les taules des del 2021.

Un operari d’escorxador, la categoria salarial més freqüent del Conveni d’escorxadors d’aus i conills, cobrarà 1.800 euros més a l’any, en el moment en què s’apliqui l’acord provisional sobre les taules salarials del 2023 i del 2024 que ahir van acordar sindicats i patronals.

La pujada arribarà als 2.600 euros quan el Suprem es pronunciï definitivament sobre els recursos presentats. En el moment en què el tribunal ratifiqui les sentències de l’Audiència Nacional, es recalcularan totes les taules salarials des de l’any 2021, amb els endarreriments corresponents.

L’altre sindicat va voler regalar part de la pujada

Els vuit-cents euros de diferència procedeixen de l’augment addicional del 0,5 % a les taules del 2021 i de l’1,65 % a les taules del 2023 que estableix la sentència de l’Audiència. L’altra organització sindical que va acudir al judici estava disposada a regalar aquesta quantitat, en estar d’acord amb una interpretació que hagués fet perdre molts diners als que treballen als escorxadors d’aus i conills.

En signar l’acord d’ahir, CCOO d’Indústria va tornar a demostrar que és compatible acordar increments provisionals que no deixin les persones treballadores del sector sense pujada salarial mentre duri el procés judicial, exigint que es compleixi el conveni. La pujada salarial acordada del 10,4 % és la suma del 5,5 % dels endarreriments del 2023 i de l’increment provisional d’aquest any del 4,9 %. Els endarreriments s’abonaran en dos terminis (abril i setembre), encara que les empreses els podran avançar.

Aquest sindicat va entendre que el millor per a les persones treballadores era arribar a un acord en els mateixos termes que el que es va assolir el 2022, amb la diferència que en aquesta ocasió no caldrà sotmetre les diferències al que estimi l’Audiència Nacional. que ja li va donar la raó.