La Coordinadora de CCOO d’Indústria dels polígons petroquímics de Tarragona inicia un pla d’actuació per prevenir els cops de calor

Aquest dilluns, 13 de juny, CCOO d’Indústria de Catalunya ha reunit la Coordinadora del polígons petroquímics de Tarragona per tractar el perill que representen, per a les persones que hi treballen, les altes temperatures, que s’estan incrementant any rere any i que ja estem patint aquests dies, tot i que encara no ha arribat l’estiu.

El ple de la coordinadora ha acordat iniciar una campanya per implementar les mesures preventives necessàries per afrontar les situacions de discomfort i d’estrès tèrmic. Entre aquestes mesures, com poden ser la hidratació i els descansos, destaca l’organització del temps de treball evitant les hores centrals del dia, mitjançant la jornada intensiva.

Precisament, es dona el cas que algunes empreses que aplicaven aquesta mesura de jornada intensiva durant l’estiu, aquest any han decidit deixar de fer-ho de manera unilateral sense tenir en compte el valor preventiu d’aquesta mesura per evitar els cops de calor que poden comportar accidents greus, fins i tot mortals.

Davant d’aquesta situació, els delegats i delegades de CCOO que formen part de la coordinadora s’adreçaran a les seves empreses per reclamar un acord per implementar mesures que es requereixen per protegir els treballadors i treballadores dels cops de calor.

CCOO d’Indústria vetllaràem pel compliment d’aquestes mesures que garanteixen la salut de les persones que treballen als polígons petroquímics de Tarragona i recorrerem a la Inspecció de Treball perquè intervingui quan sigui necessari.