CCOO vetllarà per minimitzar l’afectació de l’expedient a Silence i exigeix a l’empresa un major compromís per avançar en els nous projectes industrials

La direcció de Scutum Logístic (Silence) ha comunicat oficialment al comitè d’empresa la presentació d’un ERTO per causes organitzatives i productives, que afectarà un total de 217 persones dels centres de treball de la Zona Franca, Sant Boi de Llobregat i Barcelona (carrer Còrsega) fins al 30 de juny. L’empresa argumenta la presentació d’aquest expedient per l’endarreriment en els terminis per a la posada en marxa del microcotxe elèctric i la baixada de vendes del mercat de la moto elèctrica a Espanya i a Europa.

El projecte de Silence ha permès contractar 100 extreballadors i extreballadores de l’antiga Nissan en el projecte de reindustrialització, que s’han sumat a la plantilla de Scutum Logístic.

CCOO som conscients de les dificultats per a la posada en marxa dels projectes industrials, però exigim a la direcció de l’empresa un major compromís amb les accions necessàries per revitalitzar el mercat de la moto elèctrica i en la resolució dels problemes en els processos per al llançament definitiu dels volums plantificats del microcotxe elèctric.

En els propers dies, CCOO d’Indústria analitzarà la documentació acreditativa de l’expedient que ha entregat la direcció de Scutum al comitè per comprovar si aquesta mesura està justificada i, en aquest cas, intentarà negociar mesures que permetin minimitzar l’efecte de l’expedient.