CCOO valora positivament l’acord assolit per Chery i EV Motors per fabricar vehicles elèctrics a l’antiga fàbrica de Nissan

L’empresa catalana EV Motors i la companyia xinesa Chery han anunciat l’acord que han assolit per crear una joint venture (aliança d’empreses) per fabricar vehicles elèctrics de la marca Ebro i el model xinès Omoda a l’antiga planta de Nissan de la Zona Franca, amb la previsió d’iniciar la producció aquest any.

CCOO valora positivament l’acord, ja que es tracta d’un bon projecte que permetrà culminar el procés de reindustrialització de les antigues fàbriques de Nissan. Un procés que no hauria estat possible sense la mobilització dels treballadors i treballadores davant la decisió de la multinacional japonesa de tancar les plantes de Barcelona, Sant Andreu i Montcada. Aquesta iniciativa permetrà donar continuïtat a l’activitat industrial i als llocs de treball, i ho fa amb un projecte que dona continuïtat al sector i que ens permet avançar cap a la mobilitat sostenible, reindustrialitzar el país i enfortir, de cara a futur, el teixit de proveïdors del sector de l’automòbil, generant ocupació de qualitat.

Per a CCOO també és una bona notícia el fet que és la primera empresa xinesa que fabricarà vehicles a Europa i que ho faci precisament a Barcelona, a les antigues instal·lacions de Nissan.

En aquest escenari, CCOO vetllarà pel correcte desenvolupament del projecte i pel compliment dels acords assolits en la mesa de reindustrialització de Nissan en matèria d’ocupació.