CCOO d’Indústria no subscriu l’acord de l’ERO de Johnson Controls Hitachi signat per CGT i UGT

CCOO d’Indústria no ha subscrit l’acord de l’ERO de Johnson Controls Hitachi (Vacarisses), al qual va arribar la direcció d’empresa i les seccions sindicals de CGT i UGT la setmana passada, ja que considera que es tracta d’un acord arbitrari que deixa en mans de l’empresa la seva aplicació i el seu seguiment. Malgrat això, CCOO respecta la decisió de la majoria de la plantilla de l’empresa, que ha decidit donar suport a l’acord signat per CGT i UGT, i es posa a disposició dels treballadors i treballadores per a qualsevol dubte o qüestió.

A continuació, s’exposen les raons per les quals CCOO no ha signat l’acord:

• CCOO es ratifica en el seu posicionament, que ja comunicar el passat 15 de febrer, que aquest expedient no està justificat i que, en realitat, respon a una decisió estratègica del grup. Les causes econòmiques que addueix l’empresa no es justifiquen i la situació és realment conseqüència d’una mala gestió de l’organització del treball que fa temps que estem denunciant i que, una vegada més, acaba pagant la classe treballadora.
  • La proposta de CCOO ha estat sempre la retirada de l’ERO i la negociació d’un pla industrial de futur que permeti abordar la transició industrial de manera justa per a les persones que treballen a la planta de Vacarisses.
  • Un cop analitzat l’acord, entenem que la redacció de l’articulat és genèrica i poc concreta i pot donar lloc a interpretacions que generaran conflicte, la qual cosa ens genera inseguretat jurídica.
  • A més, es tracta d’un acord arbitrari que deixa en mans de l’empresa l’aplicació i el seguiment del mateix. Concretament, en la clàusula 12. Renúncia d’accions, es deixa en mans de l’empresa el compliment o no de l’acord.

CCOO es conseqüent amb els seus plantejaments i es manté ferma en defensa de la classe treballadora. Per això es posa a disposició de la plantilla per a qualsevol aclariment addicional i li manifesta tot el seu suport.