CCOO demana una solució viable a Mahle i a l’Ajuntament de Vilanova davant les problemàtiques que planen sobre el procés de reindustrialització

Ahir va tenir lloc una nova reunió de la Comissió de Reindustrialització de Mahle, en la qual va sorgir la problemàtica que suposen les traves urbanístiques que té la planta de Mahle i que impedeixen, de moment, poder avançar en el procés de reindustrialització, un tema que genera certa tensió entre l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú i a l’empresa. Aquesta qüestió, junt amb l’elevat valor econòmic amb el qual l’empresa ha taxat tant els terrenys com les naus, pot dificultar la recerca d’inversors interessats a implantar-se a les instal·lacions de Mahle.

En aquesta reunió, CCOO d’Indústria va insistir en la necessitat que tant Mahle com el consistori trobin una solució viable davant d’aquest escenari. Per una part, rebaixant les pretensions de l’empresa quant als valors dels actius i, per l’altra, amb la necessària flexibilitat en el marc de l’estricta legalitat per poder aplicar un pla especial que permeti reindustrialitzar la zona.

CCOO va exposar que en la situació actual els més perjudicats són els treballadors i treballadores de Mahle que, a més d’haver perdut la feina, ara veuen perillar el procés de reindustrialització que els podria permetre reincorporar-se a l’àmbit laboral al mateix territori.

CCOO va demanar també una ampliació del termini previst per al procés de reindustrialització per poder solventar totes aquestes qüestions.

La propera reunió de la Comissió de Reindustrialització de Mahle està prevista el dia 25 de maig.