CCOO arriba a un acord per constituir una mesa de diàleg i trobar solució per al servei d’auxiliars veterinaris als escorxadors

Amb aquest acord, queda desconvocada la vaga prevista a Appeal Agrifood Group

CCOO d’Indústria valora positivament l’acord assolit ahir amb el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, que s’ha compromès a constituir una mesa de diàleg amb els dos sindicats més representatius de Catalunya per treballar en una solució consensuada jurídicament viable per a la prestació del servei de suport a la inspecció veterinària oficial en escorxadors, sales d’especejament i establiments de manipulació de caça de Catalunya. Aquesta mesa de diàleg estarà integrada per 4 representants de CCOO, 4 per part d’UGT i per representants dels departaments de Salut i d’Empresa i Treball de la Generalitat.

Mentre durin les negociacions d’aquesta mesa, quedarà suspesa la tramitació del projecte de decret per regular aquesta activitat, que preveia canviar l’actual model de licitació pública del servei per un altre basat en la contractació directa per part dels establiments carnis amb empreses privades prèviament acreditades per l’Administració. CCOO ja ha manifestat la seva oposició al model regulador proposat, alertant dels riscos que se’n deriven, tant en matèria laboral com en matèria de garanties de seguretat i independència d’una activitat que és crítica per garantir la salut pública.

Atesa la necessitat urgent de mantenir la contractació d’aquest servei de suport a la inspecció veterinària, el Departament de Salut tramitarà un contracte d’emergència des de l’1 de gener del 2024 fins a l’adjudicació i contractació de la nova licitació, en el qual s’hauran de mantenir les condicions laborals i salarials específiques dels auxiliars veterinaris adscrits a la prestació del servei. Paral·lelament, es compromet a obrir un procés de licitació per proveir aquest servei de manera ordinària als escorxadors, sales d’especejament i sales de caça.

Aquest acord dona resposta a les demandes plantejades per CCOO i permet desconvocar la vaga prevista la setmana que ve a Appeal Agrifood Group, que és la concessionària actual d’aquest servei.