2024, un any intens de negociació col·lectiva

El 2024 serà un any intens de negociació col·lectiva als nostres sectors d’activitat, ja que hem de renovar 16 convenis que finalitzaven la seva vigència el passat 31 de desembre, a més seguir amb la negociació dels convenis que no hem pogut tancar amb les patronals respectives durant l’any 2023. Entre els convenis que hem de renovar aquest 2024 destaquen, pel volum de persones treballadores afectades, els convenis estatals de la indústria química, de les indústries càrnies, del tèxtil i l’acord marc del metall, i el provincial del metall de Lleida.

CCOO d’Indústria encarem aquest procés de negociació col·lectiva amb l’objectiu de millorar les condicions i els drets de les persones treballadores, especialment en aquells sectors més precaritzats.

Entre els criteris que ens hem marcat i que portarem a les meses de negociació destaquen, en matèria salarial, acordar increments que millorin els establerts en l’AENC o com a mínim aquests, clàusules de revisió salarials anuals i l’eliminació de l’absorció i compensació dels increments salarials per garantir uns increments reals. També plantegem reduir les jornades anuals, seguirem treballant per garantir l’estabilitat de l’ocupació i reconvertir a fixos els contractes eventuals que quedin, insistirem en la participació de la representació de les persones treballadores en l’elecció de les mútues i incorporarem en els convenis els permisos i drets que estableix  la llei de famílies, entre d’altres qüestions.

Fa uns mesos que CCOO d’Indústria ja hem començat a preparar la negociació dels convenis que cal renovar aquest any i hem iniciat les assemblees amb les delegades i delegats d’alguns sectors per analitzar la situació actual, plantejar quines són les nostres prioritats i els nostres objectius en aquell sector i recollir les seves aportacions per elaborar la plataforma reivindicativa que presentarem a les patronals respectives a les meses de negociació.

Llistat de convenis a negociar el 2024:

• PROVINCIALS: metall de Lleida, begudes refrescants de Barcelona, licors de Barcelona, òptiques de Barcelona, vins de Barcelona i pastisseria de Girona.
  • AUTONÒMICS: marroquineria i torrefactors de cafè.
  • ESTATALS: fred industrial, indústria química, indústria sucrera, indústries càrnies, majoristes de productes farmacèutics, majoristes de productes químics, metall i tèxtil.

A més d’aquests encara tenim oberta la negociació dels convenis agropecuari i de masses congelades de Catalunya; majoristes de fruites i verdures de Barcelona, de Lleida i de Girona; òptiques de Tarragona; pastisseria de Barcelona i de Lleida, i l’estatal de granges d’aviram.