CCOO valorem positivament l'acord sobre l'ERO de Ferrovial

CCOO d’Indústria valorem positivament l’acord sobre l’ERO de Ferrovial, assolit el passat 5 de juliol amb la mediació de l’Administració, ja que ha permès reduir el nombre de persones afectades i s’han aconseguit les millors condicions possibles. L’acord ha estat ratificat per la plantilla per una àmplia majoria.

Amb aquest acord s’ha reduït de 36 a 26 el nombre de persones afectades per l’expedient i s’ha pactat una indemnització de 50 dies per any treballat sense límit, molt per sobre del que estableix la llei. D’altra banda, l’acord preveu mesures no traumàtiques, ja que es fomenten les baixes voluntàries i s’ofereix la possibilitat de trasllat voluntari a altres empreses del grup Ferrovial, amb el manteniment de les condicions econòmiques o l’aplicació de les del centre de destinació si són millors.

El text de l’acord també recull el dret preferent de retorn de les persones afectades si en un futur l’empresa té més feina i necessita contractar nou personal, amb contracte indefinit i, com a mínim, amb les mateixes condicions salarials actuals.
08/07/2019