La representació del metall de Lleida vol un conveni en consonància amb els de les províncies de Barcelona, Tarragona i Girona

El 6 de novembre hem reunit les delegades i delegats del metall de la província de Lleida en assemblea per començar a preparar la plataforma del conveni sectorial, que s’ha de negociar l’any que ve. La representació del sector té clar que cal avançar en drets i en condicions laborals per assolir un conveni en consonància amb els de les províncies de Barcelona, Tarragona i Girona.

Entre els objectius prioritaris que ens marquem per al nou conveni destaca una proposta salarial que garanteixi que les persones que treballen al sector no perden poder adquisitiu i que iguali els salaris dels metal·lúrgics de Lleida amb els de la resta de províncies catalanes. Per això plantejarem uns increments salarials que millorin l’AENC, una clàusula de garantia salarial vinculada a l’IPC i l’eliminació total de la compensació i absorció.

Un altre dels punts destacats és la reducció de la jornada laboral anual, que és, amb diferència, la més alta dels quatre convenis provincials del metall. També es proposarà la millora i ampliació dels permisos per afavorir la conciliació.