COMUNICAT 7: Conveni del metall de Tarragona

Necessitem el conveni JA!

Després de la reunió del dia 26 de setembre, continua fent-se evident que la patronal no pretén avançar en la negociació i continua jugant a embolicar la troca.

La patronal va venir amb respostes al Bloc 4, que fa referència a la jornada. Respostes que, com ja ens tenen acostumats, en la seva majoria han estat negatives i només ha donat algun sí, amb condicions:

• No a la reducció de la jornada.
  • No a consensuar el calendari laboral amb la representació social de les persones treballadores.
  • No a definir la desconnexió digital.
  • No al fet que els permisos siguin per dies laborables.
  • No al permís per acompanyament en tractaments oncològics de familiars.
  • No a millorar les hores per a visita mèdica.
  • Compactació de la jornada sí, però no, depèn.
  • Que el permís retribuït de 9 mesos que l’article 39.10 fixa per als majors de 61 anys sigui només si hi ha acord de l’empresa.

La representació social hem deixat molt clar que ja no caben més demores en la negociació d’aquest conveni i que necessitem avançar, sobretot, en allò que fa referència a la matèria salarial, donat el moment econòmic pel qual estem passant.

Davant la nostra insistència per obtenir respostes sense allargar les negociacions en el temps, s’ha fixat una propera reunió per al divendres 30 de setembre a la tarda. CCOO portarem el resultat d’aquesta reunió a l’assemblea la primera setmana d’octubre, amb la finalitat d’organitzar mobilitzacions si la negociació segueix en aquest estat de bloqueig tècnic.

Una vegada més, reiterem la necessitat de mantenir la unitat, la pressió, continuar mobilitzats i preparar-nos per arribar fins on faci falta. Perquè només així podem aconseguir un conveni digne, tal com ens han demostrat ja els nostres companys i companyes en els convenis del metall de Cantàbria, el Ferrol o Àlaba.