COMUNICAT 6: Conveni del metall de Tarragona

Després de la pausa de l’estiu, aquest 8 de setembre hem celebrat la que seria la sisena reunió de la comissió negociadora del Conveni de la indústria siderometal·lúrgica de Tarragona.

Després del canvi d’actitud de la patronal en la darrera reunió, en què va rectificar la seva plataforma, retirant els punts més controvertits, hem continuat negociant sobre la nostra plataforma. hem abordat el tercer bloc, que fa referència a les polítiques d’igualtat, mantenint la seva postura dels blocs anteriors, negant-se a qualsevol millora, acceptant únicament els textos actuals de la nova legislació i a crear la figura de delegada d’Igualtat, però sense dotar-la de drets.

Hem presentat també el desenvolupament del Bloc 4 de la nostra plataforma, que fa referència a la jornada, en el qual sol·licitem, entre altres coses, reduir la jornada anual un total de 24 hores durant la vigència del conveni, afavorir l’adaptació de la jornada per a la conciliació i millorar les llicències i permisos retribuïts. Hem quedats pendents de rebre resposta en la pròxima reunió de negociació.

S’ha fixat la pròxima reunió per al proper 26 de setembre. mantenim el nostre objectiu d’un conveni que millori drets i que garanteixi el poder adquisitiu enfront de la inflació, objectiu que entenem urgent i que no pot ser objecte de maniobres que dilatin la negociació. reiterem la necessitat de mantenir la unitat, la pressió, continuar mobilitzats i preparar-nos per arribar fins a on faci falta.

Continuarem informant.