COMUNICAT 5: Conveni del metall de Lleida

La postura inamovible de la patronal ens porta a un procés d’assemblees que culminarà durant els propers mesos en una vaga del sector

L’advertència feta a la patronal en l’últim comunicat que si no avançàvem en les negociacions prendríem un altre posicionament en la negociació, es durà a terme.

Avui hem tingut la cinquena reunió de la mesa del conveni, la patronal ha fet cas omís a les advertències dels sindicats, i no ha aportat elements a la mesa negociadora que suposin avenços significatius en el procés negociador, més aviat al contrari:

• Mantenen el 2 % d’increment per al 2024 i el 2026 i ofereixen 0,5 % per al 2025, pendents de la reducció de jornada que vol fer el Govern.
  • Sobre l’assegurança per als treballadors i treballadores del sector, s’ho estan mirant.
  • Sobre el plus de retenció i guàrdia, diuen que està regulat amb acords a les empreses i no el volen incloure.
  • Demanen que els treballadors hagin de comunicar la baixa a l’empresa.
  • No volen saber res de la reducció de jornada.
  • No volen saber res d’actualitzar i clarificar els permisos.
  • No volen saber res del temps de l’entrepà.
  • No volen saber res d’igualar les pagues a les mensualitats.
  • No volen saber res del complement d’IT.

Davant d’aquesta posició inamovible i sense avenços en la negociació, els sindicats hem decidit no fer més reunions i començar un procés d’assemblees a les empreses que culminarà en una vaga del sector.

Tot i això, hem deixat oberta la possibilitat: si la patronal canvia cap a un posicionament de les seves propostes que permeti avenços significatius en les negociacions, acudirem a les possibles reunions que convoquin.

Implica’t i participa per un conveni digne!