COMUNICAT 5. Conveni de masses congelades de Catalunya

Sense avenços en la reunió convocada per la patronal el dia 29 de febrer. Més del mateix!

La modificació en les propostes que la patronal porta a la taula no permet avançar en les negociacions

Durant el dia d’ahir vam mantenir la reunió a petició de la patronal que teníem pendent. La patronal va fer una proposta que continua significant una pèrdua de poder adquisitiu per a les persones que treballen al sector en els termes següents:

• Increment 2023: 3,1 %
  • Increment 2024: 2 %
  • Increment 2025: 2 %
  • Clàusula de revisió dels 2 anys, amb un màxim d’un 2 %
  • 2026 es negociarà l’increment
  • En la resta de temes manté la seva última proposta

Nosaltres els hem comunicat que, una vegada realitzades les assemblees a les empreses, hi ha una veu unànime de les persones treballadores d’anar a la vaga si no canvien la seva postura, ja que no només es tracta dels increments salarials, sinó també de donar respostes positives a les nostres reivindicacions, les de la nostra plataforma, que sembla que han oblidat.

Finalment, i davant la insistència que els féssim una proposta per intentar avançar, hem acordat convocar una reunió el pròxim dia 12/03/2024, per la qual elaborarem i els presentarem una proposta de tancament del conveni col·lectiu.

D’altra banda, els hem deixat clar que continuem treballant en la convocatòria de vaga al sector.

Companya, company, la patronal ens vol més pobres i amb menys drets!

Participa i defensa el teu conveni!