COMUNICAT 4: Conveni del metall de Lleida

Advertència a la patronal sobre la seva posició inamovible en la mesa de negociació, amb propostes com un increment del 0 % per a 2025 a costa de la reducció de jornada que planteja el Govern

Durant el dia d’avui hem tingut la 4a reunió del conveni col·lectiu. Tal com ens vam comprometre en l’anterior reunió, hem entregat a la patronal el desenvolupament de les nostres propostes d’equiparació de les pagues extraordinàries i la retribució de les guàrdies i el reforç de guàrdia.

Per part de la patronal, ens han comunicat que no s’han pogut veure i no poden respondre a les qüestions que els plantegem, que ho faran en la propera reunió. En aquest sentit, els hem deixat clar que hi ha qüestions com la de “l’increment de 2025 serà 0 % si hi ha reducció de jornada”, una proposta denigrant, que de cap manera permetrem que estiguin a la mesa de negociació, que les persones treballadores no assumiran aquest cost i que, si no les retiren, les negociacions prendran un altre caràcter. És més, els hem deixat clar que en la propera reunió, o hi ha avenços significatius i positius en les propostes que els hem plantejat, i nosaltres mantindrem totes les que vam fer, o entendrem per trencades les negociacions i començarem a mobilitzar el sector.

Finalment hem quedat per a la propera reunió el 15/04/24.

Implica’t i participa per un conveni digne!