COMUNICAT 3. Conveni d’òptiques de Barcelona

La patronal segueix en la seva postura immobilista i no permet avançar en la negociació del conveni

Durant el dia d’ahir, 2 d’abril, vam realitzar la tercera reunió del conveni col·lectiu. La patronal insisteix en el seu posicionament tancat respecte a la plataforma i les reivindicacions socials, argumentant a cada moment el cost que té l’aplicació efectiva d’aquestes.

Els sindicats li hem respost que un dels objectius de la negociació col·lectiva és la millora dels drets laborals i econòmics de les persones treballadores i que això comporta irremeiablement uns costos, però que les persones treballadores, amb el seu esforç i compromís diari, ja generen aquests majors costos i fins i tot més.

Finalment, hem quedat per al pròxim dia 16/04/2024.

Insistim que la patronal ens vol sense drets per “esclavitzar-nos” amb increments per sota de l’AENC, amb més jornada, més flexibilitat, absorció i compensació dels increments, increment del període de prova, hores extra obligatòries. Aquests retrocessos en drets suposen clarament un intent de sotmetiment dels treballadors i treballadores.

Es planteja una negociació dura i necessitem el teu suport, participa-hi!