COMUNICAT 2. Conveni d’òptiques de Barcelona

La patronal rebutja en la seva totalitat les propostes sindicals en la 2a reunió del Conveni col·lectiu d’òptiques de Barcelona

Durant el dia d’ahir, 11 de març, vam celebrar la segona reunió del conveni col·lectiu. La patronal, amb una falta de respecte envers la representació social, va rebutjar de ple totes i cada una de les propostes sindicals. Així mateix, ens va presentar una plataforma amb un contingut que pretén deixar sense drets les persones que treballen al sector. Proposen, entre altres qüestions, les següents:

• Cinc mesos de prova en el contracte de formació.
  • Prorrateig de les pagues extraordinàries.
  • Temps de l’entrepà (15 minuts) a càrrec de les persones treballadores.
  • Obligatorietat de fer hores extres.
  • Reduir el preavís d’hores complementàries a un dia.
  • Ampliació a 6 mesos de la recuperació de la flexibilitat (actualment és 3 mesos).
  • Ampliació de la flexibilitat de 8 setmanes a 12.
  • Ampliació de la jornada de 9 a 11 hores.

La part social els hem comunicat que tant el rebuig a les nostres propostes com la seva plataforma són una falta de respecte a les persones que treballen al sector i que, de cap manera, negociarem una pèrdua de drets que pretén esclavitzar i empobrir les persones treballadores.

La patronal ens vol sense drets per esclavitzar-nos!

Es planteja una negociació dura i necessitem el teu suport, participa!