COMUNICAT 1: Conveni de xocolata de la província de Barcelona

Avui hem tingut la primera reunió del Conveni de xocolata de la província de Barcelona, en la qual estava previst constituir la comissió negociadora del conveni i que la patronal donés resposta a la plataforma presentada per la part social i així s’ha fet. Una vegada constituïda la comissió negociadora, la patronal ens ha respost el següent:

• Accepten la vigència de 3 anys.
  • Proposen un increment salarial d’un 2 % per a cada any.
  • Clàusula de revisió al final del període, topada en un 2 %.
  • Ampliació de 6 a 12 mesos del contracte per circumstàncies de la producció.

La part social els hem respost que això és del tot insuficient, que només amb l’IPC d’aquest any, que ja està en el 10,2 %, els treballadors i treballadores estem perdent poder adquisitiu cada dia que passa, mentre que ells ja han repercutit els costos en els preus dels seus productes. Quant a la clàusula de revisió, és inacceptable que sigui al final de la vigència i topada en un 2 %, perquè la clàusula de revisió ha de permetre recuperar la pèrdua de poder adquisitiu de les persones treballadores, aquest és el seu objectiu.

D’altra banda, els hem explicat detalladament la nostra plataforma en els termes següents:

• Reducció de la jornada de 8 hores per any.
  • No absorció ni compensació dels increments, volem increments reals.
  • Compensació de la flexibilitat de jornada un 25 % en descans i un 35 %, si es passa a l’any següent.
  • 20 hores de permís a l’any per acompanyar a menors, majors amb dificultats o persones amb tractaments oncològics o similars.
  • Inici dels permisos en dia laboral.
  • Complement d’IT al 100 % durant 3 IT a l’any.
  • Adaptació de normatives.

Finalment, hem quedat per veure’ns al setembre per seguir avançant en les negociacions.

Companyes i companys, necessitem la vostra participació i suport per aconseguir un bon conveni. No ho dubtis, participa per unes condicions laborals, justes!