COMUNICAT 1: Conveni de masses congelades de Catalunya

El dia 2 de febrer de 2023 hem tingut una reunió amb la patronal del sector de masses congelades. El motiu de la reunió era la signatura de la revisió salarial corresponent als anys 2020, 2021 i 2022, que se situa en un 8,95 %, perquè els increments realitzats els tres anys van ser d’un 2,75 % i la suma dels IPC va ser 11, 7%, resultant un diferencial del 8,95 %.

De manera incomprensible i davant la nostra sorpresa, la patronal ha plantejat que no es poden incrementar les taules salarials amb aquest 8,95 %, ja que si es fes les empreses correrien situacions de risc, per tant hauríem de buscar fórmules que no suposessin aquest increment: terminis, no consolidació de tot, etc.

CCOO i UGT els hem respost que la revisió salarial està acordada i s’ha d’aplicar, que els treballadors i treballadores no tenen la culpa que l’IPC s’hagi disparat i que ells també estan patint aquest augment de l’IPC, que encara no s’ha pogut repercutir en les seves nòmines i despeses. En aquest sentit, els hem donat uns dies perquè reflexionin per tal que puguem signar la revisió de les taules amb els increments acordats. En cas que no sigui així, començarem les accions que considerem oportunes per defensar els nostres drets.

Companyes i companys, és hora de defensar allò que és nostre! Cal començar a dir-li a les patronals que, si no hi ha salari, hi haurà conflicte!