Lliurament del Premi Aurora Gómez 2022

El comitè d’empresa de la residència Can Serra de l’Hospitalet de Llobregat guanya el Premi Aurora Gómez a la lluita feminista en l’àmbit laboral 2022

El compromís sindical, el treball en xarxa i el feminisme tenen premi. Ho saben bé Maite Garcia Alfonso, Elisabet Ferrer Beano, Marisa Perez Deco, Marta Horcajo, Astrid Garcia Amenós, Silvia González Llamas i Vanesa Medina Silva, treballadores i afiliades de CCOO de la residència Can Serra de l’Hospitalet de Llobregat que han guanyat la 13ª edició del Premi Aurora Gómez a la lluita feminista en l’àmbit laboral. El guardó, atorgat per unanimitat d’un jurat format per Joana Agudo, Dolors Comas, Mercè Otero, Rosa Sans i Teresa Torns, el van rebre el 8 d’octubre durant la Festa del Treball Digne, celebrada precisament a l’Hospitalet.

El jurat va valorar els treballs de cures, el compromís sindical i professional, la valentia, la tenacitat i la organització amb què les companyes de Can Serra han fet front a dificultats de tota mena (insults i menyspreu inclosos) i a un expedient obert per la seva empresa, concessionària d’un servei públic, per haver interposat una denúncia per irregularitats greus ocorregudes en un centre que atén persones amb diversitat funcional.

En el context de la pandèmia i de la lluita per unes condicions de treball dignes en un sector altament feminitzat, les treballadores de Can Serra van afrontar la seva situació i les seves reivindicacions no només de manera solidària al centre de treball, sinó teixint complicitats amb la organització de CCOO a l’Hospitalet, la Federació d’Educació i el Gabinet Jurídic, així com fent xarxa amb l’associació de familiars del usuaris de la residència i diferents entitats, fins a implicar-se en el Grup de Dones de CCOO de l’Hospitalet.