CCOO presenta ‘Éste es nuestro delito’, un llibre sobre el moviment obrer a Siemens

En col·laboració amb la Fundació Cipriano García i l’Avenç de Cornellà

Avui dia 14, a les 18 hores, es presenta el llibre Éste este es nuestro delito. El movimiento obrero en la Siemens de Cornellà de Llobregat (1954-1977), a la sala d’actes de la seu comarcal de CCOO de Cornellà de Llobregat. L’activitat l’organitza el Club de lectura COCOS, espai de cultura i memòria democràtica de l’Aula de Formació Joan N. García-Nieto, en col·laboració amb la Fundació Cipriano García, de CCOO de Catalunya.

L’obra té una especial rellevància perquè recupera la memòria democràtica de les lluites sindicals de l’antifranquisme primigeni i la creació de les CCOO del Baix Llobregat a una empresa emblemàtica a Cornellà, la Siemens. D’altra banda, l’autor del llibre és Jesús Martínez, qui va ser treballador en aquesta fàbrica, advocat i professor d’FP. Actualment està jubilat, però és un col·laborador actiu a favor de la memòria històrica i democràtica.

Éste es nuestro delito pren el seu títol d’una pancarta elaborada per un mecànic de Siemens l’any 1962. El llibre permet situar les dificultats que van afrontar els primers nuclis obrers que intentaven organitzar persones vingudes de molts indrets d’Espanya per treballar a les indústries catalanes, en un context de manca de tot tipus de llibertats i de dura repressió per part de la dictadura. Aquesta brillant anàlisi del cas Siemens situa en bona part els orígens de CCOO al Baix Llobregat i les lluites que es van lliurar a empreses com la Pirelli, Roca o Montesa, entre moltes altres.

L’obra ha estat editada en col·laboració entre la Fundació Cipriano García de CCOO de Catalunya i l’Avenç de Cornellà. El pròleg ha estat escrit pel secretari general de CCOO al territori, Josep M. Romero.

A la presentació hi intervindran Josep M. Romero, Ignasi Doñate, Marc Andreu, Carmen Romero i l’autor, Jesús Martínez. Està prevista l’assistència del secretari general de CCOO de Catalunya, Javier Pacheco, i de militants històrics de Siemens, com Antonio García.

Barcelona, 14 de març de 2023