CCOO de Catalunya organitza un acte de presentació d’un document en defensa de la llengua i per la promoció de l’ús social del català

El sindicat commemora el 99è aniversari de l’assassinat de Salvador Seguí, ‘el Noi del Sucre’

9 h: Ofrena floral a l’antic carrer de la Cadena, actualment rambla del Raval, cantonada amb el carrer de Sant Rafael

17.30 h: Acte: Defensar la llengua, promoure l’ús social del català https://youtu.be/4QeEyikLCuY

La Fundació Cipriano García de CCOO de Catalunya, mitjançant el Seminari Salvador Seguí, ha organitzat un acte en el marc de la commemoració del 99è aniversari de l’assassinat de Salvador Seguí, el Noi del Sucre, amb el títol “Defensar la llengua, promoure l’ús social del català. En aquest acte, el sindicat presentarà un document d’anàlisi sociopolítica i sociolingüística amb el mateix títol, que ha elaborat el Seminari Salvador Seguí i ha fet seu la direcció de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya.

La presentació de l’anàlisi del Seminari Salvador Seguí anirà a càrrec d’Alfons Labrador, president de la Fundació Cipriano García, i de Montse Ros, coordinadora del document.

Posteriorment tindrà lloc un debat on participaran Roger Palà, periodista i editor de Crític; Marina Gay, membre de la junta d’Òmnium Cultural; Francesc Xavier Vila, secretari de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya, i Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya. Moderarà Teresa Esperabé, secretària general de la Federació d’Educació de CCOO de Catalunya.

L’acte comptarà amb una fila zero d’assistents convidats d’organitzacions, entitats i partits polítics diversos de Catalunya, així com amb una representació de CCOO del País Valencià, de les Illes Balears i de la Confederació Sindical de CCOO d’Espanya.

El Seminari Salvador Seguí es va constituir el 1999 en el marc de la Fundació Cipriano García – CCOO de Catalunya com a instrument d’anàlisi, debat i creació de propostes en relació amb les velles problemàtiques i els nous reptes que comporta el treball sindical per la defensa dels drets socials i nacionals del poble de Catalunya. El document “Defensar la llengua, promoure l’ús social del català” encaixa, precisament, en els objectius d’impulsar el debat, dins de CCOO i en el conjunt de la societat, sobre els drets socials i nacionals.

L’acte tindrà lloc a la sala d’actes de la seu de CCOO de Catalunya, Via Laietana, 16, de Barcelona. També es podrà seguir en línia a través d’aquest enllaç: https://youtu.be/4QeEyikLCuY

Prèviament, a les 9 h, tindrà lloc un homenatge a Salvador Seguí amb una ofrena floral a l’antic carrer de la Cadena, actualment rambla del Raval, cantonada amb el carrer de Sant Rafael.