Una gran assemblea de CCOO permetrà que les persones treballadores de l’Alt Penedès defineixin les prioritats sindicals

La 3ª Assemblea Sindical Oberta arriba Vilafranca del Penedès

L’Espai L’Escorxador de Vilafranca del Penedès acollirà una trobada que forma part de l’Assemblea Sindical Oberta (ASO), un procés participatiu en què les persones treballadores debaten i són consultades sobre l’estratègia que ha de prendre CCOO de Catalunya.

L’ASO esdevindrà, per tercera vegada, el punt de trobada entre el sindicat, la seva afiliació i les entitats i els col·lectius propers per esbrinar les seves preocupacions, interessos, idees i propostes. L’objectiu és definir i preparar, amb un any d’antelació, els eixos de debat del 13è Congrés de CCOO de Catalunya, previst per a l’any 2025.

Es situaran reflexions com:

• Què en pensen els treballadors i treballadores sobre temes com l’emancipació dels joves, el perill de la ultradreta, el temps de treball o la manera de garantir els drets i la riquesa de les persones?
  • Com s’ha d’assolir un habitatge digne, amb els preus desbocats del mercat immobiliari a l’Alt Penedès?
  • Quins nous drets calen per assolir un treball digne?
  • Com garantim l’accés a polígons industrials com els Domenys I i II, o el de Sant Pere Molanta?

En el cas de l’àmbit de CCOO al Baix Llobregat, l’Alt Penedès, l’Anoia i el Garraf, s’han programat un total de 8, assemblees, que formen part de les més de 80 que el sindicat està organitzant arreu de Catalunya.

L’ASO de Vilafranca es celebrarà demà, a l’Espai l’Escorxador (c. l’Escorxador, 19), a les 10 hores. L’accés a aquestes convocatòries es lliure, i es recomana inscripció prèvia (via codi QR). Prop de 100 persones ja han confirmar la seva assistència.

En paral·lel, es garanteix la participació de tothom a través de mecanismes telemàtics i accessibles per a tothom des de dispositius mòbils, plataformes comunicatives i xarxes socials.

Anteriorment es van realitzat dues edicions de l’ASO (anys 2015 i 2020). A la darrera, més de 26.000 participants de tota Catalunya van validar les propostes finals que van sortir d’aquell procés.