Una assemblea de CCOO permetrà que les persones treballadores de l’Anoia defineixin les prioritats sindicals

En marxa la 3a Assemblea Sindical Oberta

L’Espai Centre Cívic a Igualada acollirà una trobada que forma part de l’Assemblea Sindical Oberta (ASO), un procés participatiu en què les persones treballadores debaten i són consultades sobre l’estratègia de CCOO de Catalunya.

L’ASO esdevindrà, per tercera vegada, el punt de trobada entre el sindicat, la seva afiliació i entitats i col·lectius propers per esbrinar seves preocupacions, interessos, idees i propostes. L’objectiu és definir i preparar, amb un any d’antelació, els eixos de debat pel 13è Congrés de CCOO de Catalunya, que està previst es faci l’any 2025.

Es preveu que es situïn reflexions com:

·         Què en pensen els treballadors i les treballadores sobre l’emancipació dels joves, el perill de la ultradreta, les desigualtats o com garantir els drets i la riquesa de les persones?

·         Com s’ha d’assolir un habitatge digne, amb els preus actuals del mercat immobiliari a l’Anoia?

·         Com podem organitzar el temps i els treballs per viure millor?

·         Quins nous drets calen per assolir el treball digne?

·         Com garantim l’accés segur i sostenible a polígons industrials com el Les Comes o el de Vilanova del Camí?

CCOO, la primera organització sindical de Catalunya amb més de 146.000 persones afiliades, encara així un procés de democràcia directa, participativa i transparent. L’ASO d’Igualada es celebrarà demà, a les 10 hores, a l’Espai Centre Cívic, c. Trinitat, 12, d’aquesta ciutat.

A l’àmbit de CCOO Baix Llobregat, Alt Penedès, Anoia i Garraf, s’han programat un total de 8, assemblees, que es sumen a les més de 80 que s’estan organitzant arreu de Catalunya.

L’accés a aquestes convocatòries es lliure, i es recomana inscripció prèvia (via codi QR). En paral·lel, es garanteix la participació de tothom a través de mecanismes telemàtics i accessibles des de dispositius mòbils, plataformes comunicatives i xarxes socials.

S’han realitat dues edicions de l’ASO (anys 2015 i 2020). A la darrera, més de 26.000 participants de tota Catalunya van validar amb les seves votacions les propostes finals que van sortir d’aquell procés.