En marxa la 3a Assemblea sindical oberta

Diverses assemblees de CCOO permetran que les persones treballadores del Baix Llobregat defineixin les prioritats sindicals

Martorell i el Prat de Llobregat acolliran dues assemblees que formen part de l’Assemblea sindical oberta (ASO), un procés participatiu en què les persones treballadores debaten i són consultades sobre l’estratègia de CCOO de Catalunya.

Se situaran reflexions com:

• Què pensen els treballadors i les treballadores sobre l’emancipació dels joves, el perill de la ultradreta i les desigualtats o com s’han de garantir els drets i la riquesa de les persones?
  • Com s’ha d’assolir un habitatge digne, amb els preus desbocats de l’actual mercat immobiliari al Baix Llobregat?
  • Com podem organitzar el temps i els treballs per viure millor?
  • Quins nous drets calen per assolir el treball digne?
  • Com garantim l’accés a polígons industrials com el Mas Blau o Ca n’Amat, o a la ciutat aeroportuària?

L’ASO esdevindrà, per tercera vegada, el punt de trobada entre el sindicat, la seva afiliació i entitats i col·lectius propers per esbrinar les seves preocupacions, interessos, idees i propostes. L’objectiu és definir i preparar, amb un any d’antelació, els eixos de debat per al 13è Congrés de CCOO de Catalunya, que està previst que tingui lloc l’any 2025.

CCOO, la primera organització sindical de Catalunya, amb més de 146.000 persones afiliades, encara un procés de democràcia directa, participativa i transparent.

L’ASO de Martorell se celebrarà demà al local de CCOO d’aquesta ciutat, a les 18 hores. La del Prat tindrà lloc a la sala Renfe, a tocar de la terminal 2 de l’aeroport de Barcelona – el Prat, a les 10 hores.

A més d’aquestes dues, també farem altres tres assemblees al Baix Llobregat (Cornellà, Gavà i, de nou, el Prat). A l’àmbit de CCOO Baix Llobregat, Alt Penedès, Anoia i Garraf, s’han programat un total de 8, assemblees, que se sumen a les més de 80 que s’estan organitzant arreu de Catalunya.

L’accés a aquestes convocatòries és lliur, tot i que es recomana inscripció prèvia (via codis QR). En paral·lel, es garanteix la participació de tothom a través de mecanismes telemàtics i accessibles des de dispositius mòbils, plataformes comunicatives i xarxes socials.

S’han realitat dues edicions de l’ASO (anys 2015 i 2020). A la darrera van participar presencialment més de 500 persones en l’àmbit del Baix Llobregat, i 1.200 ho van fer de manera telemàtica. Més de 26.000 participants de tot Catalunya van validar amb les seves votacions les propostes finals que van sortir d’aquell procés.