El Club de Lectura COCOS presenta la novel·la “Las hijas de la fábrica” a Cornellà

Una obra de Raúl Montilla editada per Grijalbo

Demà, dia 11, el Club de Lectura COCOS presenta La hijas de la fábrica, a la sala d’actes de la seu comarcal de CCOO de Cornellà de Llobregat.

La presentació tindrà lloc a les 18 hores i comptarà amb l’autor de la novel·la, el periodista i escriptor Raúl Montilla Corral. En farà la conducció el també periodista i historiador Marc Andreu Acebal, director de la Fundació Cipriano García de CCOO Catalunya.

Montilla ha treballat a mitjans com El Far, El País o l’Agència EFE o La Vanguardia, rebent diversos premis pel seu treball periodístic i narratiu. És una persona fortament vinculada al Baix Llobregat.

Las hijas de la fàbrica” es pot considerar com una personal i emotiva crònica sentimental de la immigració que arribà al Baix Llobregat o a l’àrea metropolitana de Barcelona a la dècada dels 60. L’acció s’ubica a Cornellà, Sant Joan Despí i extraradi de Barcelona, quan arriba una familia a la recerca d’un futur. L’obra trasllada passatges del treball a la repressió franquista, la transició política i la necessitat de llibertats, les fàbriques i les lluites obreres del moment, les reivindicacions socials o la transformació de barris mancats de serveis, però també s’endinsa en els reptes d’una família d’aquell moment amb importants desafiaments, anhels, la defensa d’ideals i desencisos inevitables.

El Club COCOS organitza periòdicament activitats literàries, incorporant criteris de proximitat i convidant autores i autors del Baix Llobregat, així com treballs de contingut sociolaboral especialment rellevants. L’activitat de demà forma part de la tasca sobre cultura i memòria democràtica de l’Aula de Formació Joan N. García-Nieto, organitzada en col·laboració amb la Fundació Cipriano García.

Com de costum, l’accés a aquesta activitat sociocultural és lliure.