El Club de Lectura COCOS presenta “Historias Trapérez”,un homenatge a la Banda Trapera del Río

Un apropament a la música i l’activisme de la banda de Cornellà

El Club de Lectura COCOS presenta ”Historias Trapérez de la Banda Trapera del Río”, de Paco Pérez, a la seu comarcal de CCOO al Baix Llobregat. L’acte tindrà lloc el proper dijous, a partir de les 18 hores, a la sala d’actes del sindicat, a la carretera d’Esplugues, 68, de Cornellà.

La presentació serà un col·loqui entre Daniel Granados, músic arrelat al Baix Llobregat que també investiga la relació entre innovació, sostenibilitat i temes socials, i Paco Pérez, l’autor. “El Pérez” (com també és conegut) va treballar a l’empresa Siemens, on va contactar amb gent de CCOO i del PSUC. Va acompanyar la Banda Trapera del Río durant molts anys. Sobre  el seu llibre afirma: “no soy escritor, pero está escrito desde el corazón”.

Editat per Gong, aquest relat fet en primera persona és una aproximació íntima, sincera i directa a la historia de “la Trapera”, un dels grups més destacables de l’escena musical del Baix Llobregat, i del tot l’entorn metropolità, durant els anys 70 i 80. A cavall entre el punk, l’afterpunk i el rock urbà, Morfi Grei (el cantant, mort fa poques setmanes) i la resta de la formació mostraven un tarannà rebel, contestatari i anti-sistema. A diferència d’altres grups d’estil similar, les cançons de la Banda Trapera del Río incloïen referències i crítiques socials (“Ciutat podrida”), i fins i tot, del món obrer (“Curriqui de barrio”).

Durant l’acte, el duet “AKUSTIKO” farà versions en directe de “la Trapera”.

L’accés és lliure, i s’hi podran adquirir exemplars de l’obra tractada.

El Club COCOS organitza periòdicament activitats literàries, incorporant criteris de proximitat i convidant autores i autors del Baix Llobregat, així com treballs de contingut sociolaboral especialment rellevants. L’activitat de dijous forma part de la tasca sobre cultura i memòria democràtica de l’Aula de Formació Joan N. García-Nieto, organitzada en col·laboració amb la Fundació Cipriano García, de CCOO de Catalunya.