Condemnat l’empresari que va amenaçar amb acomiadar un 25% de la plantilla si CCOO guanyava les eleccions sindicals

El jutge considera provat que l’empresari va incórrer en un delicte d’amenaces

La Federació d’Hàbitat de CCOO de Catalunya ha guanyat recentment la demanda que va interposar contra l’empresari de Groundl S.L. Aquesta persona va intentar coaccionar la plantilla amb l’amenaça d’acomiadaments massius i retallades en el sou si aquesta optava per CCOO a les eleccions sindicals.

El jutge considera provat que l’empresari (Francisco B.C.P.B.) va convocar dues assembles al setembre i al novembre de 2019, quan s’estava en ple procés electoral del centre de treball del Prat de Llobregat de Groundl Sl, per tal de coaccionar la plantilla en el seu vot.

L’empresari, que va incórrer en un delicte d’amenaces, va vulnerar la llibertat sindical, un dret recollit a la Llei Orgànica de Llibertat Sindical de 1985. Els delegats de CCOO ja havien patit nombroses irregularitats i abusos en la constitució de la taula de les eleccions, contaven amb diverses laudes i havien acudit també a la Inspecció de Treball i Seguretat Social per tal d’intentar redreçar la situació.

Francisco B.C.P.B havia fet cas omís de totes aquestes resolucions, o les havia complert parcialment, i va arribar a organitzar dues assemblees amb els treballadors/es de l’empresa per tal d’informar-los de la seva intenció d’acomiadar una quarta part de la plantilla, així com de fer retallades en el sou de la resta, si s’escollia un comitè d’empresa amb majoria de CCOO. Aquest extrem va ser recollit pels delegats d’aquest sindicat en diferents gravacions d’àudio que el jutge ha acceptat com a prova. A més, aquest acte pervers va ser corroborat pels testimonis de representats d’altres sindicats que concorrien a les eleccions, malgrat els advocats de Francisco B.C.P.B van intentar al·legar que les assemblees eren purament de caire organitzatiu.

El jutge condemna a tres mesos de presó a l’acusat, així com al pagament de les costes del judici. La sentència encara pot ser recorreguda.

Des de CCOO no es tolera cap mena de conducta antisindical. El sindicat seguirà prenent mesures contra aquestes pràctiques empresarials indesitjables en democràcia, per tal de  defensar els drets socials i laborals de la classe treballadora.