CCOO revalida el seu lideratge sindical al Baix Llobregat

El sindicat amplia la distància amb la resta d’opcions sindicals

CCOO del Baix Llobregat revalida, un any més, la seva condició de primer sindicat a la comarca, una vegada tancats els processos electorals de 2023, any de finalització del període de concentració dels darrers quatre anys.

Superats més de 45 anys d’eleccions sindicals democràtiques, CCOO continua revalidant la seva condició de primera força, fins i tot ampliant la diferència amb altres opcions. Respecte dels últims 4 anys suma 330 delegats i delegades més.

CCOO ha obtingut 3.166 delegades i delegats, un 44,25% de representació, 555 més que el segon sindicat (UGT, amb un 36,48%). Molt lluny queden altres opcions minoritàries com la USOC (4,43%), CGT (3,45%) o CSC (0,65%).

El sindicalisme corporatiu, format per diferents sindicats que tan sols atenen els interessos de certes agrupacions de persones treballadores, resta conjuntament amb un 10,13%.

CCOO al Baix Llobregat confirma la seva condició de primer sindicat a la majoria dels sectors productius a la comarca: automoció, metal·lúrgia, química, laboratoris farmacèutics, neteja i sanejament urbà, restauració, comerç del tèxtil, educació privada, lleure educatiu, mercaderies, línies aèries, instal·lacions esportives i sanitat privada.

CCOO és el sindicat majoritari a empreses tan importants i reconegudes del territori com Euroservices Bayer, Emte Service, Synthon Hispania, Asistentes Escolares, Limpiezas Initial, Ajuntament de Viladecans, Dronas 2022, Coressa, Lleure Solidari, Frigicoll, Penguin Random o Centro Médico Molins.

Durant el 2023 es constata la bona salut del sindicalisme de classe, que lluita per l’avenç de la societat en un sentit sociopolític ampli. CCOO i UGT representen el 80,73% dels treballadors i de les treballadores del territori.

També es consolida la tendència a la feminització del sindicat, amb un important increment de les dones delegades arribant al 41,7% del total de la representació sindical, un punt més que l’any 2022. Segons Avelino Romero, responsable d’Organització i Eleccions Sindicals de CCOO del Baix Llobregat, “el sindicat està aconseguint penetrar en sectors molt feminitzats i majoritàriament ocupats per treballadores i treballadores joves i això ens ajuda a fer una constant regeneració de CCOO”.

Una altra dada rellevant és la implantació del sindicat a empreses on abans no hi havia representació. En les empreses on s’han convocat eleccions per primera vegada, CCOO ha crescut en 207 delegades i delegats.