CCOO presenta el llibre “La cambra de Virginia” i organitza un acte reivindicatiu del 25N a Cornellà

En el marc del Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones

El darrer dissabte, dia 25, es va commemorar el Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones. Durant la setmana passada, CCOO va organitzar un ventall d’actes propis per manifestar el compromís ferm i constant del sindicat en la lluita contra qualsevol forma de violència cap les dones.

Tanmateix, la xacra dels maltractes masclistes no té aturador, com tristament estem comprovant aquest dies, amb més dones i nenes assassinades per homes. Per això cal mantenir la reivindicació d’una educació en noves maneres d’entendre la masculinitat i, sobretot, d’activar eines i recursos per a les dones, com els protocols d’assetjament sexual a les empreses, incorporació del punt de vista de gènere als serveis sanitaris, o la regularització dels drets laborals de treballadores de la llar.

Amb aquests objectius, demà, a les 18 hores, es presenta el llibre “La cambra de Virginia”, de Montserrat Galícia, a la seu comarcal de CCOO de Cornellà de Llobregat. Es tracta d’una nova acció del Club de Lectura COCOS, a proposta del Comité de Dones del sindicat i amb la col·laboració de la Fundació Cipriano García de CCOO de Catalunya.

Galícia és mestra llicenciada en Història, així com una prolífica escriptora de Cornellà. Ha escrit obres de ciència-ficció per a joves, però també narracions per al públic adult, sent reconeguda amb premis com l’Enric Valor o el Joaquim Ruyra. La presentació del llibre partirà d’una conversa entre l’autora i Carmen Romero, membre del Club COCOS.

Amb “La cambra de Virginia”, Montserrat Galícia permet una veritable aproximació a la vida i l’obra de Virginia Woolf, jugant amb la referència a la novel·la “Una cambra pròpia” de la gran escriptora britànica. Hi descriu una original relació entre dues dones separades per una guerra però que mostren passió per l’univers literari i la personalitat de Woolf.

L’acte central de CCOO Baix Llobregat sobre el 25N tindrà lloc el proper divendres, u de desembre, també a la seu comarcal de Cornellà, a partir de les 10 hores. Consistirà en una assemblea amb diverses intervencions, la projecció de vídeos reivindicatius i la presentació d’experiències sindicals.

Comptarà amb la consellera de Dones, Gent Gran i LGTBI del Consell Comarcal, Vicky Castellanos, i amb la tinenta d’alcalde de Polítiques Socials, Igualtat i Salut de l’ajuntament de Cornellà de Llobregat, Joana Piñero. En finalitzar l’assemblea es donarà lectura d’un manifest i s’organitzarà una original performance, participativa i de denúncia de la violència masclista.