CCOO presenta a Cornellà un llibre d’homenatge a la figura de Joan N. García-Nieto

En el 30è aniversari de la mort d’una persona compromesa amb el Baix Llobregat

CCOO del Baix Llobregat organitza l’acte central del 1r de Maig de 2024 presentant el llibre “Un món que és urgent transformar”. L’acte tindrà lloc el dimarts, 30 d’abril, a les 18 hores, a la seu comarcal del sindicat (carretera d’Esplugues 68, Cornellà).

L’obra ha estat editada conjuntament amb el Centre d’Estudis Comarcals del Baix Llobregat i l’Arxiu Comarcal del Baix Llobregat, i ha comptat amb la coordinació de Jaume Funes, psicòleg i periodista.

“Un món que és urgent transformar” és un homenatge al llegat sindical, polític, social i religiós de Joan Nepomuceno García-Nieto, una figura imprescindible per entendre el compromís amb les persones vulnerables i amb la lluita pel treball digne, el sindicalisme, la cohesió i la justícia social al Baix Llobregat.

Al llibre destaquen textos actuals que han redactat diferents autors sobre les grans reflexions que va deixar escrites i que preocupaven a García-Nieto, com la pobresa, desigualtats, exclusió i injustícies socials, migracions, protecció social, classe obrera, treball digne, drets laborals, sindicalisme, atur, joves, política, esquerra, empresa, ecologisme, economia social i solidària, cristianisme, la fe o la utopia.

La presentació inclourà lectura de poesia i peces musicals per part d’intèrprets de l’Escola Municipal de Música Roser Cabanas, de Cornellà, les grans passions de García-Nieto. Estarà conduïda per Sònia Herrera, responsable de l’àrea social de Cristianisme i Justícia. Hi intervindran: Antonio Balmón, Alcalde de Cornellà; Josep M. Romero, secretari general de CCOO Baix Llobregat, Alt Penedès, Anoia, Garraf; Josep M. Rambla, Jesuïtes de Catalunya; Carlos Obeso, ESADE; Xavier Godàs, director general d’Acció Cívica i Comunitària; Silvia López Valentín, co-coordinadora de Comuns Baix Llobregat; Veva Català, presidenta del CECBLL i Javier Pacheco, secretari general de CCOO Catalunya.

L’acte pretén ser un cant a favor de l’esperança i un estímul per continuar fent polítiques rigoroses, arrelades a la realitat en favor de les persones que més pateixen les desigualtats a partir de referències sòlides com va ser en Joan N. García-Nieto.

Tal com ha escrit Jaume Funes, l’objectiu d’aquest treball és “ …mantenir viva una forma de mirar el món, una manera de descobrir l’altre, una forma de compromís amb les persones sotmeses a la injustícia, una fe permanent a imaginar utopies”.